Türkiye'de ilk defa bir seçim kampanyasında gerilla pazarlama yöntemi kullanıldı. Adalet ve kalkınma Partisi Ümraniye İlçe Başkanlığı tarafından gerçekleştirilen kampanyada, ilçenin en işlek caddesine gelişigüzel şekilde 12 temek AKP icraatını anlatan 4 metrelik dev totemler yerleştirildi. Sabah saatlerinde totemler ile karşılaşanlar kısa süreli şaşkınlığın ardından bunun bir reklam olduğunu anladı.

Gerilla pazarlama olarak bilinen bu yöntem Türkiye'de ilk defa bir siyasal kampanyada kullanılıyor. Açıkhavada oldukça etkili bir yöntem olan gerilla pazarlama bir siyasal iletişim kampanyasında da şaşırtıcı, etkileyici ve farklı olma özellikleriyle yerini böylece almış oluyor.

Kullanılan gerilla totemlerin çıkış noktası, klasik siyasal iletişim kampanyalarının seçmenlerle geleneksel mecralarda buluşması özelliğine alternatif arayan bir beyin takımı tarafından oluşturulmuş ve tamamen yerli düşünce ürünü.

Arşiv

Etiketler