Ajans Press Temmuz 2011 itibariyle Twitter, Facebook, Friendfeed, You Tube, Google Buzz gibi sosyal paylaşım ağlarında çıkan yazı ve görüşlerin eş zamanlı takibini yaparak, şirket ve markaların tüketici eğilimlerini takip ederek müşterilerinin giderek önemini arttıran sosyal medya stratejilerini geliştirmelerine katkı sağlıyor.
Ajans Press Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Özkan, artık herkesin sosyal medyanın önemini çıkan bir görüşün kısa sürede binlerce insanın paylaşmasından ve olumsuz bir durumda da etkisinin doğal olarak büyüdüğünden dolayı önemini kabul ettiğini söyleyerek, sundukları Sosyal Medya Takip hizmetinin paydaşlarına olası kriz yönetimini başarılı bir şekilde önlemek ve markaların itibarı ile ilgili ortaya çıkabilecek sorunları anında önlemelerine olanak sağladığını belirtti. Özkan, vermiş oldukları sosyal medya takip hizmetinin anlık olarak olumlu olumsuz yorumları, haber ve tartışmaları, paylaşımları takip etme olanağı sunduğunu ve paydaşlarının ürünleri, rakipleri, sektördeki yenilikleri görüp kendi marka ve ürünleri hakkındaki algı, görüş ve yorumları gözlemlemelerine olanak sağladığını kaydetti.
Özkan, sosyal medya iletişiminin hız ve değiştirici etkisinin de önemini vurgulayarak, haber verme ve haberdar olma konusunda oluşan gecikmelerin krizlere sebep olabileceğini, dolayısıyla Sosyal Medya hakimiyetinin iletişim stratejilerine yön veren ve marka itibarını yükseltebilen bir fırsat olduğunu ifade etti. Özkan, Sosyal Medya Takip programının Ajans Press bünyesinde, tamamı Türk yazılım mühendisleri tarafından hayata geçirildiğini açıkladı.