Son yılların en büyük kuraklığını yaşayan Afrika'nın yardım çığlığına perakendeciler de sessiz kalmadı. Türkiye'nin önemli sivil toplum kuruluşlarından Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Alışveriş Merkezi ve Perakendeciler Derneği (AMPD), Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) ve Tescilli Markalar Derneği (TMD) de sektör içinde bir yardım kampanyası başlattı.
BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, sektördeki firma yöneticilerine kendisi ve AMPD Derneği Başkanı Mehmet Nane, AYD Başkanı Hakan Kodal ve TMD Başkanı Füsun Çevikel Kuran'ın imzasıyla bir yardım çağrısı mektubu gönderildiğini ve son beş yılın en ağır kuraklığını yaşayan Somali ve komşu ülkelerdeki 10 milyondan fazla insanın açlık tehlikesiyle karşı karşıya bulunduğuna dikkat çektiklerini açıkladı.
Yılmaz, kıtlıktan en çok çocukların etkilendiğini vurgulayarak mektupta, çocukların yüzde 30'unun yetersiz beslendiğine, her gün 10 bin çocuktan 4'ünün hayatını kaybettiğine, çaresiz durumdaki Somalili halkın komşu ülkelere kaçmaya çalıştığına ve salgın hastalıklarla boğuşan halkın çaresizce hayatta kalmaya çalıştığına yer verildiğini ifade etti.
Başbakanlığın başlattığı yardım kampanyasının ulusal koordinasyonunun bu alandaki yasal faaliyetlerin yürütülmesinde görevli olan Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı'na verildiğini söyleyen Yılmaz, yapılacak yardımın en iyi biçimde değerlendirilmesi için resmi kurumlar aracılığıyla gerçekleştirilmesinin doğruluğuna inandıklarını, bu doğrultuda da, üyelerin yardımlarını doğrudan Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı hesaplarına yatırabileceklerini açıkladı. Yılmaz, yardımların miktarlarının üye firmalar tarafından belirleneceğini ve bu yardımların yaşanan insanlık dramının yarattığı acıyı en aza indireceğine inandıklarını, dünyanın böyle büyük felaketler yaşamamasını dilediklerini de sözlerine ekledi.