Reklam.com.tr Sitemizde firmanızı tanıtıcı advertorial reklam verebilirsiniz advertorial reklam başvurusu formunu doldurmak için tıklayınız Bugün pek çok kişinin, gazete ve dergilerde rastladıkları haber veya makale diye okudukları, kimi tarafından beğenilen kimi tarafından eleştirilen, yeni bir reklam mecrası gündemde yer almaktadır. Advertorial reklam, internet, gazete ve dergilerin özel reklam sayfalarında yer alan, haber niteliğinde ki reklamlardır. Bu tip reklam da diğer reklamlarda olduğu gibi, belirli bir firma diğer bir ifadeyle reklam verenler tarafından yaptırılmaktadır. Ancak bu tip reklamda, reklam tasarımı metinden oluşmaktadır. Yazılan metin, makale veya haber formatı kullanılarak hazırlanmakta ve tüketiciye daha kısa yoldan, daha etkili olarak ulaşmaktadır. Haberde veya makalede, kurumsal firma imajı, yapılanması yani departmanları, firma çalışanlarının uzmanlıkları, ürün ve hizmet özellikleri, bileşenlerine, kullanım kolaylıklarına, dayanıklılık süresine kadar ayrıntılarıyla anlatılmaktadır. Yalnız burada anlatılanlar, bir reklamdan çok bir haber veya makale formatında olduğu için çoğu kişi, bunun bir reklam olduğunu anlayamamaktadır. Bu tip reklamların bir köşesine veya altına, sadece “advertorial reklam” yazmaktadır. Reklam verenler, bu tip reklam mecralarını gün geçtikçe daha çok tercih etmektedir. Çünkü buradaki tanıtım yazıları, hem ayrıntılı olabilmekte hem de reklamın pek çok amacına, aynı tasarımla ulaşabilmektedir. Reklam tasarımı, bu tip bir mecrada, uzun bir metinden oluştuğu için, tüketiciye, firmayla ilgili pek çok bilgi, aynı metinde aktarılabilmektedir. Firmanın kurumsal itibarını güçlendirmeye yönelik, ürün ve hizmetlerin uzun ve kısa vadede satışlarının arttırılmasına yönelik, diğer markalarla rekabete yönelik, savunma amaçlı, sosyal sorumluluk amaçlı v.b. reklam amaçlarının hepsine hizmet edebilmektedir. Advertorial reklamda, reklamın yer aldığı sayfa, reklam sayfası gibi düzenlenmemektedir. Daha çok yazılan metinin formatı gereği, haber veya makale sayfası gibi tasarlanmakta ve reklam metni bu formata konulmaktadır. Okuyucu, okuduğunun haber, makale olduğunu düşünerek okumaktadır. Tabi bu durum pek çok tüketicinin eleştirisine maruz kalmaktadır. Fakat buna rağmen advertorial reklam, popüler bir mecra olmaya devam etmektedir. Advertorial reklamda, reklam sloganları, marka, ürün veya hizmet logoları bulunmamaktadır. Bu tip reklamın anlatım şekli de, haber yapma veya makale anlatımı olmaktadır. Belirli bir ciddiyete sahip, daha çok yazanın araştırarak veya bilgi edinerek, son zamanlarda gündemde olan bir şeymiş gibi yazması önem taşımaktadır. Reklam sloganlarını, bildiğimiz, alışılagelmiş formatlarda değil de düz, etkili cümlelerle anlatmaktadır. Bu tip reklamların başlıkları da çok çarpıcı olmamaktadır. Normal bir haber başlığı gibi görünmektedir. Advertorial reklamların en önemli özelliğinden biri, gazete ve dergi okurlarının, kendi gazetelerini okurlarken ki yoğunluklarıyla okumalarıdır. Gazete veya dergi okurları, bu tip ayırımları yapmadan, gazete veya dergilerini baştan sona kadar, yoğunlaşmış bir şekilde okumaktadırlar. İşte tam bu noktada karşılarına çıkan advertorial reklam, etkili olmaktadır. Advertorial reklam yazarları, bu tip reklam metinlerini yazarken, dümdüz bir üslup kullanmamaktadır. Tarih, sosyal bilimler, olaylar, çalışmalar ile ilişkilendirilerek, gerçekten de makale veya haber havasında verilmektedir. Bu yüzden okuyucu, okuduğunun, aynı diğer reklam mecralarında olduğu gibi, bir reklam veren tarafından yaptırılan tasarım olduğunu anlayamamaktadır. Öğrendiğinde de kimisi tepki duymakta kiminin hoşuna gitmektedir. Ama bilinen bir gerçek var ki o da, bu tarz reklamların, reklam verenler tarafından her geçen gün daha çok verilmeye başlamasıdır.

Arşiv

Etiketler