Bilindiği gibi firmalar, televizyonlardan sonra veya onunla birlikte, açık hava reklam mecralarını tercih etmektedir. Çünkü sokaktaki yaşamın içerisinde, tüketiciyle en kısa sürede buluşan araçlar, açık hava reklam araçlarıdır. Hangi çeşit tasarım olursa olsun, tüketicinin ondan kaçamadığı tek mecra olmaktadır. Hem bu açıdan hem de bu tip araçların özelliklerine uygun olarak tasarlanan reklamın, kısa, net, anlaşılır ve çarpıcı olmasıyla dikkat çekmesi, tüketicinin bu tip reklamları, mutlaka görecek olması en fazla tercih edilmesinin nedenleri arasındadır. Firmalar, kurumsal kimliği ile ilgili, tüketicilere iletmek istediklerini, kampanyalarını, indirimlerini, yeni ürünlerini, fiyat farklılıklarını, sağladıkları kolaylıkları, satış noktalarını v.b. pek çok konuyu, bu araçları kullanarak tüketicilere iletmektedir. Gerçekten de tüketici, bu tip iletileri, diğer reklam mecralarından daha etkin bir şekilde alabilmektedir. Özellikle açık hava reklam araçlarının, şehir merkezinde, en kalabalık semt veya caddelerde uygulanması, tüketicilerin mesajları daha çabuk görmesini sağlamaktadır.

Açık hava reklamları, firmaların pek çok ihtiyacını, kısa bir sürede karşılayabilmektedir. Bilindiği gibi firmalar, her zaman, sadece ürün veya hizmet tanıtımları yapmamaktadır. Yukarıda saydığımız, tüketicilere yönelik hazırlanan avantajlı koşullar tanıtılırken, aynı zamanda, kurumsal kimliğin tanınmasını sağlamak amacıyla, firmalarla ilgili çıkan, herhangi bir haberle ilgili cevap, tüketicilerin tepki gösterdiği herhangi bir durumla ilgili açıklamalar da buralardan yapılabilmektedir. Örneğin, ABD'de sahilin kirlenmesine sebep olan BP, sahilin temizliği için, kaç para harcadığını, aslında sahilin temizlenmesiyle ilgili çalışmalar yaptığını, bunun için halktan özür dilediğini, hep açık hava reklam araçlarını kullanarak kısa sürede iletmiştir. Bu tip araçlar, hem kısa sürede tüketiciye ulaşmakta hem de tüketiciden çok çabuk olumlu ya da olumsuz tepki almaktadır. Günün her hangi bir saatinde, önlerinden geçtikleri takdirde, bu mesajları görememe şansları bulunmamaktadır. Çünkü insan gözüne takılabileceği büyüklükte kullanılmaktadırlar.

Bununla birlikte, insanlar, bu alanlardaki reklamları ciddiye almakta ve onlara televizyon reklamlarından daha fazla güven duymaktadır. Diğer mecralardan çok, insanların açık hava reklamlarına duydukları güvenin nedenin, hem araçların kullanılma ebatlarıyla, tasarımların sade, net ifadelerle oluşturulmasına ve bunların basılı olmasıyla alakalı olduğu düşünülmektedir. Bu nedenle, firmaların, bilgilendirme mesajları, tanıtımları, açıklamaları, bu alanlarda daha çabuk görülmektedir. Kimi araçlara uygulanan farklı tasarımlar, kötü tasarımlar, kötü araçlar da yukarıda, olumlu kazanımları sağlamalarıyla anlattığımız özelliklerden nasibini almaktadır. Kötü veya yanlış uygulamalar da çabuk fark edilmekte ve tepki toplamaktadır.  

Arşiv

Etiketler