Türkiye'de Açıkhava reklamcılığı her geçen gün gelişim göstermektedir. Şehir merkezleri, yollar bu tip reklamlarla donatılmaya devam ediyor. 2009 da Açıkhava reklamlarının kazancı 193 milyon lira civarında oldu. Televizyon ve gazete reklamlarından sonra, en çok gelir getiren reklam getirisi açısından, üçüncü sıraya yerleşmişti. Bu sene de bulunduğu yeri korudu.

Uzmanlara göre yabancı reklam ajanslarının ülkemizdeki ortaklıklarıyla açık hava reklamları hızlı bir gelişim gösterdi. İnsanların günlük yaşamlarında, her yerde karşılarına çıkan açık hava reklamları, ebatları ve etkisiyle dikkatleri üzerine topluyor. Mesajlarını doğrudan hedef kitleye ulaştırmak isteyen firmalar, büyük kentlerden küçük illere doğru giden bir yön takip ediyor.  Ülkemizde en çok kullanımı tercih edilen reklam araçları şöyle sıralanıyor; billboard, durak reklamları, silindir kule, mini board, megalight, sokak board, toplu taşım reklamları, duvar reklamları ve çatı reklamlarıdır.

Uzman görüş, Açıkhava reklamlarının kullanımının şehir estetiğine uygun yapılması gerektiğini, bu şekilde yapıldıklarında, şehre renk katabileceğini ifade etmektedir.

Arşiv

Etiketler