ARED'in il toplantısı bu sefer Antalya'da 2010 haziran ayında yapıldı. Toplantı Antalya Tenis İhtisas Spor Kulübünde, 12 Haziranda yapıldı. Toplantıda Ared'e yeni üye olan, Mersinden katılan, Kemal Reklam Ltd.Şti.'nden Kemal Arslan'a Başkan Birol Fedai Taktı. Aynı zamanda Antalya'dan Ajans Alfa'dan Bülent Çağlana da Ared Antalya il temsilcisi Kemal Atay taktı.

ANRES'in desteği ile iki derneğin il toplantısının ve Sektörel Eğitim Seminerin açılışını Ared Başkanı Birol Fedai yaptı. Açılış konuşmasında, Antalya'nın ülkenin dışarıya açılan pencere olduğunu belirterek, “dünyayla rekabet eden bizim bu ilde ücrette değil kalitede rekabeti öne çıkarmalıyız” dedi. Fedai, özenerek yapılamamış, herkesi rahatsız eden olumsuz örnek işlerin geride kalması gerektiğini ifade etti. Çevrede görsel kirliliğin örneği olarak önlerine geldiğini, baskıların solmaması gerektiğini, vinillerin yırtılmaması gerektiğini, totemlerin devirlmemesi gerektiğini söyledi. Reklam ürünlerinin çeşitlendiğini, uygulamaların değiştiğini, bütün bu değişim ve gelişimlerin pazara hızla uyum sağlayan, kendine ve şirketine güven duyulan, değişimleri yakalayabilen, doğru yatırım yapabilen, yenilikçi reklamcıların Pazar paylarını büyüteceklerini ifade etti.

Hem yurt içinde hem de yurt dışında yapılan fuarlara reklam firmalarının gitmesi gerektiğini, incelemeler yapması gerektiğini, reklamcılığın vizyon ile profilinin değiştiğini söyledi. Reklamcıların ticaret ve sanayi odalarında, sivil toplum kuruluşlarının bünyesinde çalışmaya başladıklarını, bu arkadaşlarla sorunların çözümünde ve duyurularının yapılmasında dayanışma içinde olduklarını belirtti. Fedai, kasım ayında yapılacak olan ve Ared'in destek olduğu SIGN İSTANBUL 2010 fuarına bütün katılımcıları davet etti. Tehlikeli atıklara karşı dikkatli olmaları gerektiğini, bütün sektörleri etkisi altına alan ekonomik kriz etkilerinin geride kaldığını belirten Birol Fedai, kriz boyunca reklam sektörünün tümünün az veya çok etkilendiklerini fakat şu an yapılaması gerekenin yeniden yapılanmak olduğunu söyleyerek sözlerine devam etti.

Krizden sonra Açıkhava reklamcılığında rekabet olayının fiyat kırmak değil, kalitede yüksek olması yönüne dikkat çeken Fedai, eksiklerin görülmesi, maliyetin kontrol edilmesi, dayanışmanın yapılması gerektiğini, şimdi yeniden yapılanmanın zamanı olduğunu, reklam sektöründeki firmaların rakip değil, ortak olduğunu bu sorunun aşılması gerektiğini ifade ederek, konuşmasını yapılaması gereken diğer noktalara vurgu yaparak tamamladı.  

Arşiv

Etiketler