Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de açık hava reklam mecraları, en çok önemsenen, firmaların yoğun olarak kullandığı mecralar arasına girmektedir. Açık hava reklam mecraları denince; billboard, megalight, silindir kule, levhalar, dubalar, outdoor tv, duvar reklamları, durak reklamları, araç reklamları ve buna benzer, açık havada uygulanan reklamların hepsi akla gelmektedir. Bunlardan en çok önem taşıyan araçlar, billboard reklamları ile, duvar reklamları olmaktadır. Bu iki mecranın hem reklam mesajlarını iletmesi bakımından hem de görüntüsü bakımından dikkat çekmesi, firmaların bu mecralara dikkat etmesini sağlamaktadır. Firmalar veya reklam ajansları, bu iki mecraya asılacak veya uygulanacak reklam tasarımına çok dikkat etmektedir. Çünkü bunlar, kısa süreler içerisinde tüketicilerin görebildiği, dolaylı reklam mesajlarının yer almadığı mecralardır. Buradaki tasarımlarda oluşturulan reklam mesajları kısa, net, anlaşılır ve doğrudan verilmektedir. Tasarımlarda kullanılan unsurlara da dikkat etmektedirler. Sade, tek kare görüntüler kullanılmaktadır. Renkler canlı ve baskın olanlar arasından seçilmektedir.
Firmaların veya reklam ajanslarının bu kadar çok dikkat ettiği tasarımlar bittikten sonra, uygulama aşamasında, aracı firmalar kullanılarak, reklam tasarımlarının araçlara asılması, yapıştırılması veya konulması sağlanmaktadır. Yalnız, gerekli özen ve dikkatle tasarlanan reklamların, araçlara uygulanmasını sağlayan bu tip aracı firmalar, reklam tasarımının hem malzemesinin hem de görüntüsünün neler ifade edebileceği bilgisinden yoksun olmalılar ki hazırlanan reklamları, çok kötü bir şekilde araçlara uygulamaktadırlar. Aslında affedilmez hatalar yapmaktadırlar. Reklamları araçlara uygularken, yapışmasını sağlamak için, kullanılan malzeme araca sürüldükten sonra, reklam tasarımı yapıştırılıyor. Reklam tasarımının zemininde hasarlar, çürümeler, yırtıklar oluşmaktadır. Bu da reklamın uzaktan da kötü görünmesine neden olmaktadır. Hatta bazı reklam tasarımları, öyle önemli yerlerden zarar görmektedir ki, reklamın sloganlarının, imajlarının, fotoğraflarının değişmesine neden olmaktadır.
Bazen de, bu tip reklam tasarımları, gene araçlara yapıştırılırken, bazı aracı firmalar, reklamın arka tarafına veya araca değil de tasarımın ön yüzüne yapıştırıcı malzemeyi sürmektedir. Hele bu yöntem, hazırlanan reklamların sonunu getirmektedir. Yırtılmalar, deformasyonlar, sürülen malzemenin reklam tasarımının kirli ve pis görünmesine neden olmaktadır. Sürülen malzeme bazen, yazıları, resimleri, logoyu v.b. diğer unsurları örmekte veya kötüleştirmektedir. Bu yüzden, bu tip firmaların yani uygulayıcı firmaların, çalışmaları da denetlenmelidir. Hazırlanan reklamların tüm unsurlarının aynı basıldığı gibi görünmesini sağlayabilirler. Ayrıca bu çalışmaların denetlenmesi, zaten, dış koşullardan etkilenen reklam tasarımlarının daha da kötü hale gelmesine, çevre kirliliği yaratıyor imajına de engel olacaktır.