Günümüzde reklam sektörü toplumların yaşam standartlarını, eğlimlerini, ilgilerini, beklentilerini etkileyip, değiştirmektedir. Kişiler bilinçli veya bilinçsiz tanıtımların etkisi altında kalmakta ve önlerine sunulan yönü takip etmektedirler. Açık hava reklamcılığı günümüzde kullanılan en etkin kitle iletişim araçlarının bir bölümünü kullanır. Basitçe, evlerin, ofislerin dışında yapılan tanıtım türü olarak tarif edilebilir. Bir ürün, düşünce, kişi, firma sektörün temel malzemeleri arasında yer alır. İnsanlar açık hava tanıtımlarını, diğer kitle iletişim araçlarından daha çabuk, daha doğrudan alabilmektedir. Hele ki yapılan tasarım yaratıcı, sade, basit, anlaşılır ifadeler içeriyorsa, bir de görsel yönü göze hitap ediyorsa amacına hizmet ediyor demektir. İnsanlar küçük bir bakış attıklarında bile, belleklerine kazınır. Kapalı alanlardan çıktığımız anda, her yerde, her an karşılaşabileceğimiz açık hava tanıtımları artık yaşamımızın ayrılmaz bir parçası halini almıştır. Açık hava reklamcılığı dediğimizde aklımıza hangi araçlar geliyor, onlara kısaca değinelim: a) Bilboard; caddelerde, alanlarda, yoğun trafiğin olduğu yerlerde (örneğin: kızılay veya taksim), metrolarda, AVM çevrelerinde gördüğümüz ayaklı, ışıklı veya ışıksız pano tipleridir. b) Outdoor tv; halkın kalabalık olarak bulunduğu merkezi yerlere konumlandırılır. Kimi kesintisiz, kimi ise belirlenmiş saatlerde yayın akışını sürdürür. İnsanların beklerken veya yürürken izleyebildikleri araçlardır. c) Bina Giydirme; binaların en çok görünen kısmı, açık hava reklamcılığında kullanılır. Çeşitli teknikler kullanılarak, istenilen tasarım binanın belirlenmiş kısmına uygulanır. d) Araç Giydirme; en yaygın kullanılan tekniklerden biridir. Firma araçları, şahıs araçları, otobüsler, minibüsler ve benzeri araçların üzerine istenilen tasarım, çeşitli tekniklerle uygulanır. e) Otobüs Durakları; aynı şekilde tanıtım alanıdır. Gerek branda baskıları yoluyla gerekse farklı tekniklerle tasarım duraklar üzerine uygulanır. f) Megalight; gerek malzemesi gerekse tasarımın üzerinde duruşu bilboard’a benzer fakat şekil ve hareket itibariyle farklı bir tanıtım aracıdır. Daha fazla etki bırakması açısından çoğunlukla kent merkezlerinde kullanılır. Genellikle göz hizasına yakın konumlandırılır ve çift yüzlü içten aydınlatmalıdır. g) Silindir Kule; üç cephesi vardır. Eğer istenirse katlarını yapmak mümkündür. Dönüş noktalarında ve kavşaklarda kullanılır. Açık hava reklamcılığı her geçen gün daha üretken bir alan olmakta ve kendine yeni araçlar bulmaktadır. İhtiyaç sahibi kitleye ulaşabilmek ve kendi pazarını canlandırmak için her alanı değerlendirmektedir. Aslına bakacak olursak branda baskıları (köprü, inşaat üzerine asılır), tişört baskıları, kaldırım tasarımları da açık hava tanıtım ürünleri arasına girmektedir. Gün geçtikçe sektör yeni araç ve yöntemler keşfedip, insanlara ulaşmak için yeni iletişim metotları bulmaktadır. Açık hava reklamcılığı; yaşam standartlarımızı belirlerken bizi yönlendiren, seçme özgürlüğü sunan kimi zaman da belirli bir ürünü tarif eden tanıtım dünyasının sokaktaki kısmını oluşturur.