Son bir yıldır, reklam sektörünü ve internet firmalarını yakından ilgilendirecek bir yasa taslağı üzerinde çalışan Amerikalı hukukçular; yasa taslağının, reklam veren ve reklam yayınlayan kuruluşların ve internet web sitelerinin, ziyaretçiler ile ilgili bilgileri kullanıp reklam amacıyla kullanmaları için gerekli şartları ortaya çıkaracak ve sınırları belirleyecekler. Sosyal site Facebook'un F8 konferansı esnasında yaptığı açıklamalar sonrası, internet kullanıcılarının şüphe ettiği gizlilik olayları, yasa taslağının kanunlaşıp kabul edilmesi halinde Amerika'da bu sorun ortadan kalkacak. Amerikalı hukukçuların üzerinde çalıştığı yasa taslağının maddelerinden bir kaçı aşağıdaki gibidir;

- Siteler ziyaretçilerine, kullanıcı verilerinin elde edilmesi, nasıl elde edildiği, nasıl kullanıldığı, kimlerle verildiği konularında bilgiler verecek. - Ziyaretçiler kendilerine ait bilgilerin kullanılmasını istememeleri halinde, ret etme hakkına sahip olacaklar. - Mali durumlarla ilgili bilgiler, geçmiş ve şahsi kimlik bilgilerin alınmasına yönelik kısıtlamalar olacak

Bu durumda internet siteleri, hem kullanıcı bilgilerin elde edilmesi noktasında hem de bu bilgilerin başkalarıyla paylaşılması noktasında ziyaretçilerine veya kullanıcılarına bilgi vermek zorunda kalacak. Ziyaretçilerin kendi bilgilerinin kullanılmasını kabul etmedikleri zaman, siteler bunları hiçbir şekilde kullanamayacak. Amerika'daki reklam firmaları ve internet firmaları böyle bir kanunun çıkması halinde reklam sektörünün zarar göreceği görüşünde birleşiyorlar. Sosyal site Facebook reklamları için hangi kişisel bilgiler kullanılmakta ve insanları aile ve arkadaşlarıyla buluştururken hangi verileri izinsiz kullanmakta sorusuna verilen cevap ise; ülke, doğum günü, sevilen gruplar, filmler, kitaplar, okul bilgileri, üniversite bilgileri, katılım sağlandığı etkinlikler, üyesi olunan gruplar, hayran olunan sayfa ve arkadaşlar gibi bilgilerin hepsi izinsiz paylaşılmaktadır. Bunların hemen hemen hepsi reklam yöntemleri ile paraya dönüştürülüyor.

Arşiv

Etiketler