Amerika yıllardır kirlenen imajını tazelemek için yeni bir logo tasarlayarak ülkeyi tanıtan bir web sitesi hazırlattı. Tarihinde ilk defa bu tür bir hareket içine giren Amerikan Hükümeti yaptırdığı anketler sonucu böyle bir karar aldı. Mart ayı itibarıyla başlayacak tanıtım kampanyası ABD'nin kirlenen imajının yeniden tamir etmeyi hedefliyor. Amerikan Hükümetinin Washington'da yer alan ünlü ve güvenilir araştırma şirketi PEW'e yaptırdığı anketlerde ülke imajının son yıllarda giderek bozulduğu ve anti-Amerikanizme dönüştüğü ortaya çıkmıştı. Yine Ortadoğu,Latin Amerika ve Avrupa ülkelerinde yapılan araştırma sonuçları ülke imajının negatif değerlerde olduğu sonucunu göstermişti. Etkisi tüm dünyaya yayılan “Wall Street'i İşgal Et” hareketi kendi içinde de sorunların olduğunu ortaya çıkaran ABD'nin, bu yeni strateji ile eski saygın imajına kavuşması planlanıyor. Kötü imajın sonucu ABD'nin turizminden aldığı pay 2000'de % 17 iken, bugün % 12'lere kadar geriledi. Brand USA Inc, bu yılın başında global bir kampanya için  JWT reklam ajansıyla 200 Milyon Dolarlık bir dev bir sözleşme imzaladı. Bu bütçe, bu güne kadar dünyada bir ülkenin turizm tanıtımına ayırdığı en yüksek bütçe olarak görülüyor. Amerika'nın yeni turizm sloganı “United States of Awesome Possibilities” yani “Harika Olanaklar Birleşik Devletleri” olarak belirlendi. Brand USA Inc, ilk iş olarak  www.discoveramerica.com sitesini yenileyecek. Siteden seyahat acentaları, tur operatörleri, ulusal parklar, hava, kara ve demir yollarında faaliyet gösteren ulaşım şirketleri ve rent-a-car şirketlerinin web sitelerine linkler verilecek.

Sitede sosyal medya sayfaları da yer alacak.

Arşiv

Etiketler