Adweek, Avrupa'da yaşanan ekonomik kriz dolayısıyla şirketlerin reklam harcamalarını kısmasından duyduğu endişeyi reklamcılara bu alanda soru sorarak dile getirdi. Reklamcıların genel olarak olumsuz beklentilerinin olduğu ortaya çıktığı araştırmada, ajansların tavırları “bununda üstesinde geliriz” şeklinde oldu.
Avrupada reklam sektöründe yaşanan endişeyi "Medya ajansları reklam harcama tahminlerini düşürdü. Publicis Groupe işe alımlarda ve ücret artışlarında oldukça temkinli davranıyor. MDC Partners'ın CEO'su Miles Nadal is pazarlama artışlarının hız keseceğini düşünüyor. Görünen o ki 2012 zor bir yıl olacak!" cümleleriyle dile getiren site, sektörün gidişatı hakkında karamsar bir tablo çiziyor. Site, umudunu kaybetmeyen ajanslar için 'ZenithOptimedia, Magna Global ve Group M'nin önümüzdeki yıl reklam harcamalarının yüzde 4-6 aralığında artacağını tahmin ettiği' bilgisine yer verdi. Avrupa'daki birçok sektör iyimser olabilmek için ekonomiden bir kıvılcım bekliyor.