Reklamcılık sektörü 2011 yılında adeta ‘altın çağ’ını yaşadı. Reklam sektöründeki ekonomik canlılık ve artan kaliteye bakıldığında 2011 yılının reklamcılar açısından önceki yıllara göre daha başarılı geçtiğini söyleyebiliriz.  Dünya ülkeleri üzerinde dolaşan kara bulutlar, Avrupa Birliği’nde yaşanan ekonomik kriz, ülkemizdeki reklam sektöründe gözle görünür etkiler göstermedi. Bu nedenle reklam sektörü kendini daha iyi ortaya koyma imkanı buldu. Yıl içinde pek çok reklamı severek, pek çok reklamı da nefret ederek izledik. Bizi şaşırtanlarda oldu, merak ettirenlerde. Bazı reklamları ise daha çok konuştuk, günlük yaşantımızda sloganlarını kullandık, sosyal medyada paylaştık. 2011 yılı genel seçimlerinde Adalet ve Kalkınma Partisi’nin hazırladığı reklam filmi dikkatleri çeken reklamlar arasında yer aldı. Seçim dönemi ekranlarda dönmeye başlayan bu kısa film, seçim sonrası bir süre daha kullanılmaya devam etti. AKP uzun yıllardır reklam ajansı Arter’i tercih ediyor. Ajans ses getiren reklam filminde gerçek vatandaşları oynattı ve “ Hayaldi gerçek oldu” sloganını kullandı. AKP seçimlerde Hazine’den toplam 124.3 milyon TL değerinde tanıtım yardımı aldı. Yine siyasi reklamlara baktığımızda 'Herkes için CHP' diyen Cumhuriyet Halk Partisi, reklamlarında yeni başkanını oynattı. Kılıçdaroğlu hayatını duygusal bir dille anlattı, kendini halka tanıttı. Reklam kampanyasını Grey İstanbul yürüttü. CHP, AKP'den önce kendi reklamını yayınlayarak taklitçi olma riskini ortadan kaldırdı. Liderler somut vaadler vererek halkı etkilemeye çalıştı. Özel sektöre bakıldığında Türkiye’nin yükselen sektörlerinden İnşaat alanında reklam veren sayısının artığını görüyoruz. Ağaoğlu, Varyap ve Ukra İnşaat reklamda bir adım öne geçen isimler oldu. Sinan Çetin’in çektiği müteahhit Ali Ağaoğlu’nun oynadığı “yaptım olacak” reklam filmi, sloganıyla çok konuşulmayı başardı. Seri halinde yayınlanan reklam filmi marka olma yolunda ilerleyen “Ağaoğlu Yaşam Mimarı” ismine önemli katkıda bulundu. Ağaoğlu’nun sosyal sorumluluk projelerine verdiği destek ve medyada sıkça yer alması bu süreci pekiştirdi. Erdem Yener’li Avea reklamları, Şafak Sezer’li Vodafone ve Cem Yılmaz’lı Turkcell reklamları ekranlarda sıkça döndü, hem marka hem de kampanya tanıtımlarını yapıldı. Reklam takibi konusunda araştırmalar yapan Nar Ajans’ın 2011 yılı içinde yayınlanan reklam spotunu 5 milyon civarında açıkladı. En çok reklam yayınlayan sektör gıda, ikincisi iletişim ve üçüncüsü inşaat olduğu bilgisini verdi. Eti ve Algida gıda reklam sektöründe ilk sıralarda yer alırken iletişimde Turkcell, Vodafone ve Türk Telekom yarıştı.  İnşaat sektörü 2011 yılında altın çağını yaşayan sektörler arasındaydı. Fıratpen, Sur Yapı ve Winhouse reklamları en çok izlenen markalardı. Bilinmeyen numaralar servisleri çeşitli aralıklarla kendilerini tanıttılar. En çok dikkat çeken bilinmeyen numaralar operatörü, Burçin Bildik’in oynadığı 118 33 oldu. Ancak reklam bazı çevreler tarafından tepki alınca yayından kaldırılmak zorunda kalındı. Yine en çok hatırlanacaklar listesine baktığımızda Benetton’un ilk kez başvurduğu Papa ve Mısır’lı imamın birlikte yer aldığı fotomontaj fotoğraf büyük yankı uyandırdı. Her iki dininde tepkisine neden olan fotomontaj amacına uygun bulunmadı ancak Benetton’u gündeme getirmeye başardı. Reklam çevreleri tarafından kampanyası riskli bulunan ünlü markanın reklamlarında daha çok renkleri ve ırkları kullandığı biliniyor. Diğer yandan reklam sektöründe “bende varım” diyen yeni bir sektörle tanıştık bu yıl. Online alışveriş sitelerinin birbiri ardına gelen reklam kampanyaları reytingi en yüksek reklam dilimlerinde yayınlandı. Gelişen sektör, reklamlarıyla da kendini ortaya koydu. Limango, Trendyol ve Markafoni gibi hızla büyüyen e-ticaret şirketleri, reklamlarında ünlü yıldızları oynattı. Alışveriş dünyasında gün geçtikçe güçlenen e-ticaret siteleri gelecek yıllarda reklam pastasından büyük dilimler alacağa benziyor.

Arşiv

Etiketler