FMCG (Hızlı Tüketim Ürünleri) sektörünün “Yılın Seçilmiş Ürünü” birincileri İstanbul'da düzenlenen ödül gecesinde açıklandı. Ödül almaya hak kazanan firmalar ve ürünler uluslararası TNS Pazar Araştırma Şirketi'nin 17 ilde, 4008 tüketici üzerinde yüz yüze gerçekleştirdiği derinlemesine araştırma tekniği ile belirlendi.
“Yılın Seçilmiş Ürünü” olarak belirlenen ürünler 12 ay boyunca ambalajları başta olmak üzere bütün reklam ve tanıtım çalışmalarında “Yılın Seçilmiş Ürünü” logosunu taşıma hakkı kazanıyorlar. Bu tüketicilerin güvenini pekiştiren bir ödül olmasının yanı sıra markaların iletişim stratejilerinde de onlara avantaj sağlıyor.
Yılın Seçilmiş Ürünü Ödülü dünya çapında 270 binden fazla tüketicinin oylarıyla belirleniyor. Bağımsız tüketici araştırması kullanılarak verilen tek inovasyon ödülü olma özelliğini de taşıyan bu ödül, 1987 yılında Fransa'da ilk olarak lanse edildiğinde tüketiciler arasında yüzde 94 oranında bir farkındalık yarattı. İngiltere ve İtalya'da ise beş yıl içinde yüzde 60'lık bir farkındalık oranına ulaştı.
Türkiye'de 2011 Yılın Seçilmiş Ürünleri:
Gazsız içecekler kategorisi: Doğadan Buzlu Bitki ve Meyve Çayı
Ev tüketim ürünleri kategorisi: Selpak 1-Yaprak
Çikolata & Cips kategorisi: Patos Rolls
Haşere Kovucu kategorisi: Detan Portatif Sinekkovan
Şampuan kategorisi: L'oreal İpek Koparak Dökülmelere Karşı Keratin İçerikli
Bebek beslenmesi kategorisi: Bebelac Junior devam Sütü