Herkes gibi biz de pazarlama ve reklam dünyası için canlı bir yılı dört gözle bekliyoruz. 2011 yılının ilk gününden beri bu konuda herhangi bir hayal kırıklığı yaşamadık.

Yatırımcılar sosyal ağlara, pazarlama kampanyalarına ve reklam teknolojisini sağlayıcılara hızla para yağdırıyorlar. Bunun örnekleri: Facebook (500 milyon dolar), Adkeeper ( 35 milyon dolar), Dachis Grup (30 milyon dolar), Cantro (22.5 milyon dolar), Turn.com (20 milyon dolar), Scvngr ( 15 milyon dolar), 33Across (9 milyon dolar) şeklinde verilebilir.

Wall Street Gazetisinin 2010 yılı son gün raporuna göre Groupon, yeni finansman turu içinde 500 milyon dolar yükseldi.

‘2000 yılına geri dönen başka kimse var mı? LifeMinders'ten bri var mı?' Bir wsj.com okuyucusu, on yıl önceki birçok internet pazarlama şirketlerinden birine atıfta bulunarak, iş modellerinin değiştiği ya da unutulup kaybolduğu yorumunu yaptı.

Yatırımcıları sosyal ağlarda, coğrafi servislerde, gerçek zamanlı teklif platformlarında ve diğer gelişmekte olan işletmelerde izlemek, at yarışını izlemek gibidir. Kim kazanacak ya da kim kaybedecek? Elbette, bu girişimlerin uzun vadeli medya ve reklam girişimleri üzerindeki etkisinin ne olacağı merak ediliyor. Biliyorum ki pazarlamıcıların bugün ve yarın için hala yapacak işleri var – ve pazarlamacılar, parlak ve hileli girişim sermayesi üzerinde aşırı iyimser olmaktan kaçınmayı deneyeceklerdir.

Pazarlama görüntüsü değerlendirildiğinde, anlayışlı ve çalışkan pazarlamacıların fırsatlarını temsil eden online pazarlama için hala yeterince iş sektörü bulunmaktadır. Bunlardan birkaçı:

Sıkıcı Ürünler

Bunun ilk örneği ‘fırın'olsun: Soğuk iklimlere ev sahipliği yapan bu pahalı eşyanın, yaklaşık olarak 20 yılda bir değiştirilmesi gerekir – ve ayrıca bu eşyalar korunmalı ve onarılmalıdır. Eylül ayında yüksek verimli gaz yakıt kazanı arandığı zamanlarda, kıt olan online kaynaklardan biri, bu konuda karar vermemize yardım etmek için hazırdı. Bunu yerine, seçenekleri ve fiyatları görüşmek üzere firmalara başvurduk.

Kapalı- ısıtma firmaları akıllıca bir promosyon ile geldi: eski kazanını tamir ettirene yüksek verimli bir kazan ya da ocak hediye. Kazanlar, klimalar, depolar ya da daha belirsiz B2B teklifleri gibi sıkıcı ev ürünleri ile işletmeler kendi sıkıcı ürünlerini daha çok ve daha iyi anlamak, değerlendirmek, daha kolay hale getirmek için ilginç yollar bulmalılar.

Ateşli Taraftarlar

Yahoo'nun bir çalışması, pazarlamacıların internet bağımlılarını görmezden geldiğini belirtti. Yahoo özellikle spor fanları üzerinde yaptığı çalışma sonucu, fanların spor sitelerinini neredeyse tüm sayfalarında, haftalık ortalama 14.1 saat geçirdiklerini kaydetti. Yahoo Reklam blogunun içerdiği bir yazı, Yahoo'nun Piyasa Araştırma Direktörü Edwin Wong, her hayranın daha çok zaman zaman geçirdiği bir web sitesi bölümü vardır, dedi. ''Ancak o derin sayfalarda genellikle şu iki sloganlar gibidir: ‘Daha beyaz dişler' ya da ‘Kilolarınızdan şimdi kurtulun.' ‘Bu sayfaları kullananlar, reklam ve site deneyimlerini umursadıklarını söylüyorlar; ancak reklamcılar için aynı durumun geçerli olduğunu söylemek zor.' Bu tür sayfalara reklam ve kaliteli kullanıcı çekmek için fırsat sunuyoruz. Data tabanlı reklam hedefleme bu fırsatı kısmen incelemeye başladı, ancak daha fazla özel reklam düzeyinde yapılabilir.

Yerel, Yerel, Yerel ve Yerel

Yerel işletmeler için fazlasıyla reklam seçeneği mevcuttur. Son zamanlarda, Foursquare ve Gowalla gibi gelişmekte olan uygulamalar üzerindeki ayrınıtlara odaklanılıyor. Localeze, MerchantCircle, ReachLocal ve Yodel gibi diğer girişimler küçük ve orta ölçekli işletmelerinin pazarlama servislerini geliştirmek amacıyla teklifte bulunuyorlar. Ancak yerel işletmeler genellikle sınırlı bütçe ve kaynaklara ve inceleme ile test etme seçenekleri için daha az zamana sahipler.

Küçük iş adamaları ve kadınlarının onun yerine kendilerinde bulunan yenilikleri vardır. Kasım ayında, Milford'da bulunan tüccarların reklam yaklaşımları sorulduğunda.

Gıda ürünleri üreten Paul Mangels, geçen iki yılda reklam bütçesini önemli derecede azalttığını belirtti. Yerel dergilerde, gazetelerde ve Connecticut Dergisindeki reklamlar kesintilerden geriye kalanlar. Ayrıca Facebook üzerinden çalışıyor ve bir e-posta pazarlama listesi geliştirebilmeyi umuyor.

Yüz yüze olan organizasyonların çok daha etkili olduğu kanıtlandı. ‘Eğer ki canlı bir gösteri yapacak olursam, bütün organizasyonlar için hedef kitle ve ayrıca sorularım sayesinde insanlar için unutulmaz bir deneyim yaratacağımı fark ettim.' Önceki yıllarda insanlara sadece tükenmiş ürünleri sunuyordum ve onlar da yiyiorlardı. Şu an onlar karşılıklı konuşma ve ürün izlenimi üzerinde düşünme ile meşguller.

Kar gütmeyen, Savunma Grupları

Her yıl sonunda, kar amacı olmayan gruplar pazarlama çabalarını güçlendiriyorlar, vergi kesintisi zamanında indirim almakla ilgilenen insanlar için başvuru yapıyorlar. Aralık ayı sonu boyunca, yıl karlarına dayanarak, birçok dernek denenmiş ve test edilmiş doğrudan postalama tekniklerine bağlı kalır.

Onlar potansiyel bağış yapanlara ellerini uzattıklarında, hayır kuruluşlarının daha yenilikçi olması gerekecektir. İlham almak için, geçen yılki Haiti depreminde cep telefonu kullanıcılarından 30 milyon dolar toplayan Kızıl Haç'a ya da Pepsi Yenileme Projesi'nin toplumsal bir deneyim için ‘iyi fikir'e yaptığı bağışa bakabilirler.

Arşiv

Etiketler