Bütün dünyada kutlanan 14 Şubat sevgililer günü ülkemizde de oldukça fazla ilgi görüyor. Bu özel gün için farklı sektörlerde birçok özel uygulama yapılıyor.
Medya Takip Merkezi'nin (MTM) 1 – 11 Şubat tarihleri arasında 13 televizyon kanalında yaptığı rellam ölçümlerinin sonuçları gösteriyor ki firmalar tarafından bu güne ayrılan bütçe 2010 yılına göre yüzde 18 oranında düştü. 10 günlük süre içinde 18 farklı markanın, 13 saatten fazla yayınlanan reklamlarında toplam 2 bin 323 reklam yer aldı. General Mobile'ın başını çektiği en çok reklam verenler listesinde Denizbank, www.httatil.com , Gülaylar Gold, Atasay ve Koçak Pırlanta da ilk 6'da yer alıyor. Sevgililer gününe özel reklamlar yayınlayan mücevherat firmalarının filmlerinin
1800'den fazla gazete, dergi ve ekinde yapılan araştırma sonuçlarına göre yine aynı tarihler arasında sevgililer günüyle ilgili toplam 3 bin 509 haber ve yazı yer aldı. Bu oran geçtiğimiz yıl rakamlarına göre yüzde 13 daha az.
Bazı markalar geleneksel mecralar yerine sosyal medyayı tercih etti ve genç hedef kitleye dijital dünyada ulaştı. Bazı markalar bu güne özel olarak çeşitli ürünlerini piyasaya sürdüler. Mobee de sınırlı sayıda üretilen ilk tabletini sevgililer gününe özel bir tasarımla sundu. Mobee Nett Tablet 800 x 480 piksel çözünürlükteki 7 inç dokunmatik parlak LED ekranı ile de dikkat çekiyor. Android 2.1 işletim sistemi kullanan Mobee Net Tablet, Android'in en çok indirilen uygulaması olma özelliğini taşıyan Angry Birds de yüklü olarak geliyor.
Arama motoru devi Google da özel günlerde farklı logo kullanma geleneğine uygun olarak kalp şeklinde bir logo yayınladı. Logo “Google ve Robert Indiana'dan sevgilerle” yazısı ile gün boyunca yayınlanıyor. YouTube da kullanıcılarını bugüne özel kalpli logosuyla karşılıyor. Assos Pırlanta da Facebook üzerinde en çok kalbi toplayanın bir pırlanta kolye ile ödüllendirildiği bir yarışma düzenliyor.