Genel seçimlerin üzerinden neredeyse iki hafta geçmiş olsa da seçim döneminde yürütülen kampanyalarla ilgili olarak yapılan araştırmalar devam ediyor. Medya Takip Merkezi (MTM)tarafından 1 Ocak – 9 Haziran 2011 tarihleri arasında yapılan ve reytingi yüksek 13 televizyon kanalını kapsayan araştırma sonuçları gösteriyor ki, bu seçim döneminde reklamlar, kampanyalar süresince önceki dönemlere göre ciddi şekilde artış gösterdi. 2007 Mayıs ayında yasaklanan siyasi parti reklamlarının 5 Şubat 2011 tarihinde Meclis'te onaylanan yeni RTÜK yasasıyla serbest bırakılmasının ardından, reklamlar siyasi rekabetin önemli bir parçası olarak karşımıza çıktı.
MTM'nin araştırmasına göre, yaklaşık dört buçuk aylık süre içinde ekranlarda 13 bin 558 adet siyasi parti reklamı geldi. Toplamı 120 saati bulan bu reklamlar, 2007 seçimlerindeki reklam oranının yaklaşık 12 katına denk geliyor. 2007 seçimlerinde televizyonu reklam mecrası olarak kullanmayan Cumhuriyet Halk Partisi (CHP), Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP), Milliyetçi ve Muhafazakar parti, Saadet Partisi (SP), Halkın Sesi Partisi (HAS) ve Hak ve Eşitlik Partisi (HEPAR), bu seçimlerde reklam anlamında önemli ataklar yaptı. 2007 seçimlerinde televizyona reklam veren Genç Parti (GP) ve Anavatan Partisi (ANAP) ise, bu seçim döneminde reklam yatırımı gerçekleştirmedi.
Seçimlerin sonucunda Ana Muhalefet Partisi ünvanını korumaya devam eden CHP, verdiği 6024 reklamla en çok reklam veren parti olsa da, reklam süresi açısından AKP ilk sırada yer aldı. CHP'nin vaatler, AKP'nin icraatlar üzerinde kurulan kampanya stratejileri, son dönemde “Çılgın Proje” gibi projelerle, “Haydi Bir Daha” şarkısına cevaben sosyal paylaşım sitelerinde yerini alan “Tövbe bi daha” klipleriyle renklendi.
Araştırmanın kapsadığı 1 Ocak – 9 Haziran tarihleri arasında siyasi partiler tarafından en çok tercih edilen kanal CNNTÜRK oldu. Onu sırasıyla Habertürk, NTV, ATV ve Show TV izledi. Program içeriği açısından genel reklam eğilimi değişmedi ve yerli diziler en çok siyasi reklam alan programlar oldu. Dizileri haber programları takip etti.