Reklamcılar Derneği üyesi olan medya ajanslarının verileriyle hazırladığı 2010 yılında gerçekleşen reklam yatırım rakamlarını açıkladı.

2009'a göre yüzde 31'lik bir büyümenin gerçekleştiği reklam harcamalarının toplamı 3 milyar 613 milyon TL olarak gerçekleşti. 2010 yılı krizin etkilerinin azaldığı bir yıl oldu ve piyasaların canlanması sektöre de olumlu yansıdı. 2009'un son çeyreğinde hareketlenmeye başlayan piyasaların etkisi sektöre de olumlu yansımış ve yıl yüzde 15'lik daralma ile kapanmıştı.

Reklam harcamalarındaki büyümenin en önemli tetikleyicisi iletişim, otomotiv, finans, gıda, yayıncılık ve perakendecilik sektörlerindeki hareketlenme oldu. Dernek 2011 için olumlu beklentiler taşıyor. Reklam harcamalarının içinde bulunduğumuz yılda yüzde 20 – 25 oranında büyümesi bekleniyor.

2010 yılı reklam harcamalarının sektörlere göre dağılımı ise şu şekilde:

 

  • Televizyon: % 55.85
  • Basın: % 26.08
  • Açıkhava: % 6.98
  • İnternet: % 6.97
  • Radyo: % 2.87
  • Sinema: % 1.26  

 

Arşiv

Etiketler