İngiltere'de yayınlanan 190 yıllık Guardian Gazetesi basılı gazeteyle ilgili alınacak olan ciddi tasarruf tedbirleri doğrultusunda internet gazeteciliğine ağırlık verme hazırlığı yapıyor. Guardian ve Observer gazetelerinin yayımcısı olan Guardian Media Group tarafından açıklanan strateji, 5 yıl içinde yayıncılıkta 25 milyon sterlin tasarruf etmeyi hedefliyor. Guardian Genel Yayın Yönetmeni Alan Rusbridger, bütün gazetelerin dijital geleceğe doğru yol aldığını, bunun basılı gazeteyi bırakma anlamına gelmese de, dijital geleceğe karşı dikkat kesilmek gerektiğini söylüyor. Milliyet'te yer alan haberde, Grup CEO'su Andrew Miller'ın önlem alınmadığı takdirde, 3-5 yıl içinde nakit sıkıntısı doğabileceği yorumunu yaptığı belirtiliyor. Alan Rusbridger, online dönüşüm içinde habercilikten çok ‘analiz'e ağırlık veren bir gazetecilik anlayışı ile çalışacaklarını söyledi.

Dijital habercilikte ABD pazarına girme hazırlığında olan Guardian, guardian.co.uk adresinden yayınlanan internet versiyonunun aylık 50, günlük 2.8milyon tekil kullanıcıya ulaştığı belirtiliyor. İngiliz Financial Times'a göre, Guardian'ın azalan reklam gelirleri ve artan internet okuyucuları nedeniyle değişim kararı aldığı yorumunu yapıyor. Grup, geçen yıl 171 milyon sterlin zarar etmişti.

Alan Rusbridger, gazetenin yeniden tasarlanırken, gazetenini daha çok akşamüstü okunması, son dakika haberlerinde Guardian Mobil servisleri ve internet sitesinin kullanılmasını göz öünde bulundurulacağını belirttiç Çalışan sayısını da azaltmayı gündeminde bulunduran grubun, Guardian'ın halen 1 sterlin olan fiyatını arttırabileceği, Observer'ı da kapatabileceği öngörülüyor. Tasarruf ile elde edilecek olan 25 milyon sterlinin dijital operasyonlar, mobil serviler ve ABD pazarında büyüme için kullanılması planlanıyor.

Arşiv

Etiketler