Deloitte'nin yaptığı araştırmaya göre, İngiltere'deki kullanıcılar, kullanışsız olduğunu düşündükleri için, cep telefonlarına gelen reklamları görmezden geliyorlar.

İngiltere'de, tüketicilerin %88'i cep telefonlarına gelen reklamları görmezden gelirken, %36'sı otomatik olarak siliyor. Sadece %9'u bir kerelik görüntülüyor.

Deloitte, bazı kullanıcıların mobil pazarlamanın mahremiyeti ihlal ettiğini hissettiklerini söyledi.

Deloitte, ‘ 2011 mobil reklam yılı olmayabilir; ancak mobil reklamlar için bu durumun her geçen yıl daha güçlü büyümesi muhtemeldir,' dedi.

Raporda ayrıca, smartphone kullanıcıları için mobil sosyal ağlardaki artışa rağmen, 18-24 yaş aralığındakilerin bile, en çok kullandıkları iletişim yolunun hala mesajlaşma olduğu belirtildi.

Deloitte 15 ülkedeki 30,454 mobil kullanıcıları inceledi ve ortalama bir günde kullanıcıların sosyal ağ kullanan %40'ı karşılaştırıldığında %84'ünün en az bir kısa mesaj gönderdiğini buldu.

Akıllı Telefonlarda Prime Time Devri

Televizyonda prime time, radyoda drive time kuşaklarına ancak alışmıştık ki, mobil kullanım alışkanlıklarını inceleyen Zokem adlı bir araştırma şirketi akıllı telefonların kullanımına dair veriler yayınladı. ABD ve Avrupa'da akıllı telefon sahibi 10 bin kişi üzerinde yapılan bir araştırmanın sonuçlarına göre, hafta içinde kullanıcılar mesai saatinin bitişiyle birlikte çılgınca bir arama yapma ve mesaj alıp gönderme trafiği içine giriyorlar.

Hafta içi 17.30, hafta sonu 13.00 saatleri akıllı telefon kullanımının en yoğun olduğu saatler. E-posta gönderimi ise gün içerisinde sabit bir oranda gerçekleşiyor. Araştırmanın sonuçları gösteriyor ki, kullanıcılar, telefonlarında yer alan Web tarayıcılarından, sosyal ağların ve online video sitelerinin de olduğu bir çok farklı uygulamaya ulaşmak için yararlanıyorlar ancak tarayıcılarını ilk olarak e-ticaret ve pornografik içerik aramak üzere açıyorlar.

Arşiv

Etiketler