“İnanılmaz evlenme teklifi”, “üniversiteli gençlerin taşınmaları”, “kızlar bana para verin“, “İstanbul’da hoş bir kız olmak” derken, viral çılgınlığı aldı başını yürüdü. Viraller de son dönemin popüler reklam yöntemlerinden birisi haline geldi. Viral adından da anlaşılacağı gibi bir virüs şeklinde hızla yayılan anlamına geliyor. Sosyal medyanın giderek daha etkin bir mecra haline gelmesi sebebiyle de kendini en çok bu alanda var ediyor. Bazılarının yayınlanmasından önce de bir hazırlık aşamasının gerçekleştiği – örneğin THY’nin inanılmaz evlilik teklifi videosunda gencin öncesinde bir uçuş kartı alması, koleksiyonunu satması gibi gerçekliği arttırmaya yönelik kurgular- bu videolar markalar açısından akılda kalıcılık açısından son derece etkili olabiliyor. Haber bültenlerine kadar girebilme becerisine sahip olan bu viral videolar yaratıcılığın sınırlarını da zaman fazlasıyla zorluyor. Viral videolar genellikle eğlence unsurunu içinde fazlasıyla barındıran, içeriğinde bazılarının saçmalık diye nitelendirilebileceği şeyler barındırıyor. Viral videolar yayılma açısından hızlı olsa da sonrasında hayal kırıklığı yaratma olasılığı da var olan videolar çünkü çoğu kişi için inandığı bir şeyin bir markaya ait olması, hele de reklam için yapılmış olması gerçeği sıkıntı verici olabiliyor. Bu hayal kırıklıkları neticesinde, birçok ilgi çekici videoya ya da olaya ya da etkinliğe hatta günlük hayatımız içinde karşılaştığımız pek çok şeye bir viral reklam olma olasılığıyla bakma oranı da giderek yükseldi. Elbette ki viral videolar sadece reklam amacıyla çekilmiyor ancak bir şekilde sosyal medya başta olmak üzere kitlelerin çoğunlukla zaman geçirdikleri yerlerde olmak gerekiyor. Markalar açısından bu mecralarda olmak için de insanların izleyebileceği ve paylaşabileceği, eğlenceli, şaşırtıcı, duygusal, yaratıcı videolarla onların karşılarına çıkmak mutlaka gerekiyor. Son günlerde sosyal ağ Facebook üzerinde viral olma ihtimali yüksek bir vaka daha kendini gösterdi. “Abilerin Abisi” adlı sayfada faaliyet gösteren bu kişi sayfasından kendisine gelen çeşitli isteklere cevap veriyor. Özellikle maddi olanaklarının kısıtlı olması sebebiyle zorluk çeken öğrencilerin isteklerini yerine getiren “Abilerin Abisi” ütü isteyene ütü, ayakkabı isteyene ayakkabı, acıkana yemek, sıkılana Tabu, ailesini özleyene otobüs bileti, hatta Fince için hazırlık notları, ders kitabı, flash bellek, çiçek gibi birçok hediye gönderiyor. Hediyeleri alan kişilerin fotoğraflarının olduğu bir albüm de bu sayfada mevcut. Abilerin Abisi bu işe girme sebebini hesap için kıvranan bir genci görmesi ve kendince bu gençlere destek olmak için bir sosyal sorumluluk projesi gerçekleştirmek olduğunu söylüyor. Başta pek kimse inanmasa da, istekler gerçekleştikçe sayfa da popüler hale geliyor. Abilerin Abisi sadece insanlara değil, hayvanlara da yardım etmeye çalışıyor ve sayfasından yuva arayan iki minik kedinin ilanını da paylaşıyor. Tabii bunca dileği gerçekleştirmek kolay olmasa gerek, nihayetinde sayfasında bütçesinin biraz zorlanmaya başladığını, bu sosyal sorumluluk projesine dahil olmak isteyen markalar olduğunu, bunlardan birisi ile anlaşma yapılsa nasıl olacağını soruyor. Bu paylaşım da baştan bu yana “viral” şüphesi taşıyan kişilerin kuşkularına tavan yaptırıyor. Abilerin Abisi viral midir, değil midir kısa sürede ortaya çıkacak. Ama şimdiden söylemek gerek ki, eğer gençler yönelik bir banka kartının reklamıysa bence son derece başarılı bir viral çalışma örneği. Eğer değilse de, birilerinin “keşke benim aklıma gelseydi” diyebileceği kadar da orijinal ve bizden bir fikir. Viral olması halinde hayal kırıklığı yaratıp yaratmayacağına gelince, istekleri gerçekleşmiş olanlar zaten gayet mutlular, uygulamaya devam edilmesi halinde de öğrenci gençlerin böyle bir viral çalışma içinde yer almaktan dolayı mutsuz olmalarını gerektirecek bir durum yok gibi görünüyor. Ne de olsa Abilerin Abisi gençlere “Abilik” yapıyor, onlara sadaka vermiyor.

Arşiv

Etiketler