Google Reklam Negatif Anahtar Kelime Önemi

Negatif anahtar kelime olarak adlandırılan kelimeler, standart anahtar kelime eşleme seçeneklerinin aksine arama sonuçlarında belirlenmiş kelimelerde reklamlarınızın görüntülenmesini engellemek amacıyla kullanılır. Optimizasyon yönetimi ve kelime eşleme seçeneği türü olan negatif anahtar kelimeler kullanıldığı zaman reklamlarınızın görüntülenmesini istemediğiniz anahtar kelimelerde görüntülenmesini engelleyebilirsiniz. 

Google AdWords’te anahtar kelimeler pozitif veya negatif olarak ayrılmasa bile bazı anahtar kelimelerde reklamlarınızın gözükmesini istemiyorsanız, negatif anahtar kelimeler kullanarak bu durumu engelleyebilirsiniz. Örneğin, ayakkabı satan bir e-ticaret siteniz olduğunu varsayalım ve “spor ayakkabı” kelimesiyle ilgili kullanıcı aramalarında gözükmek istediğinizi varsayalım. Bu durumda “klasik ayakkabı” ya da “kışlık ayakkabı” aramalarında gözükmek istemiyorsanız “klasik” ve “kışlık” gibi kelimeleri negatif anahtar kelime listenize ekleyebilirsiniz.

Negatif Anahtar Kelimeler Neden Kullanılır?

Negatif anahtar kelimeler tıklama oranlarını yükseltmek, doğru hedef kitleye ulaşabilmek, maliyeti optimum seviyeye getirmek ve yatırım getirinizi maksimum seviyelere çıkartabilmeniz için kullanılan kelimelerdir. 

Bazı kelimeler birden fazla anlam içerebilir. Bu sebeple, yanlış hedef kitleye reklam yayını yapmamak için negatif anahtar kelimelerden yararlanabilirsiniz. Gereksiz tıklamalara sebep olan ve maliyetinizi etkileyebilecek olan yanlış anahtar kelimelere karşı negatif anahtar kelimeler belirleyerek maliyetinizi düşürebilirsiniz.

Görüntülü reklam ağında da negatif anahtar kelimelerin kullanımı son derece yaygındır. Kampanyalar için eklediğiniz anahtar kelimeleriniz için sorgular yapan kullanıcılara göstermek istemediğiniz bazı anahtar kelimelere bağlı reklamlar var ise görüntülü reklam kampanyalarınızda da negatif anahtar kelimelerin gücünden yararlanabilirsiniz.

Standart olarak belirleyeceğiniz anahtar kelimelerinizi belirlerken gösterdiğiniz hassasiyetin aynısını negatif anahtar kelimeler için de göstermelisiniz. Yanlış belirleyeceğiniz negatif anahtar kelimelerden dolayı sitenize büyük bir zarar verebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız için negatif anahtar kelimelerinizi belirlerken temel ve teknik unsurları göz önünde bulundurarak titiz bir çalışma yürütmelisiniz. 

Negatif anahtar kelimelerinizi belirlemek isterseniz standart anahtar kelimelerinizi belirlerken yararlandığınız anahtar kelime planlayıcı araçlarından yararlanabilirsiniz. Ayrıca arama terimleri raporlarını da dikkatli bir şekilde inceleyerek kullanıcıların hangi kelimeler üzerinden sitenizi ziyaret ettiğini detaylı bir biçimde analiz etmeli ve bu duruma bağlı olarak negatif anahtar kelimelerinizi oluşturmalısınız.

Arşiv